​​

Winter update

Dat het even stil is geweest van onze kant wil niet zeggen dat er niets gebeurt. We zijn inmiddels weer in opbouwende fase. Er is een nieuw uitlaatspruitstuk opgebouwd omdat de oude z’n beste tijd wel heeft gehad, nu volledig uit rvs waarbij we hopen dat we minder last hebben van scheurvorming door de extreme hitte in het uitlaatspruitstuk. Ook is de oude motor volledig uit elkaar geweest en zijn er hier en daar kleine veranderingen toegepast. Deze is inmiddels weer opgebouwd, dat wil zeggen de krukas, drijfstangen en zuigers zitten er weer in. We hebben ervoor gekozen om het blok compleet met draaiend gedeelte op de reservebank te zetten omdat als het mocht gebeuren (wat we natuurlijk niet hopen) dat het motorblok kapotloopt we makkelijker kunnen schakelen. De tweede motor (de 8,3 liter versie) laat nog even iets langer op zich wachten. De cilinderbussen zijn inmiddels gearriveerd en afgelopen weekend in het motorblok geplaatst. De drijfstangen die eerst als reserve op de plank lagen zullen binnenkort weg gebracht worden voor een kleine aanpassing voor de opname van de pistonpen, de krukas zou inmiddels in een container vanuit de states onderweg moeten zijn en de zuigers zullen waarschijnlijk via de lucht uit hetzelfde land deze kant op komen. Al met al zit er dus nog genoeg in het vat. Aankomend seizoen zullen we ook gaan testen met interne inlaatspruitstuk koeling. Ook hiervoor moet nog het een en ander gemaakt worden. Inmiddels zit het koelertje al in het spruitstuk verwerkt en zijn de tankjes aan beide zijden van frame gemonteerd. het koelwater zal met een pomp door de koeler in het inlaatspruitstuk gepompt worden om zo de lucht vlak voor het de motor in gaat nog een keer extra te koelen. Carterpan van aluminium is gemaakt en ligt klaar om gepoetst te worden. Er is nog genoeg te doen dus.    

Met dank aan onze sponsors